0

0

moška plodnost

skrb za plodnost

Ugodnosti za člane:

Slider

KAKO LAHKO SAMA VPLIVAM NA SVOJO PLODNOST

Dokazano je, da zdrav življenski slog vpliva na zdravje bodočega otroka.

Tako ženske kot moški lahko v svoje življenje uvedejo spremembe, ki dokazano povečajo možnosti za uspešno zanositev. Da bi povečali svoje možnosti za zanositev, posvetite pozornost navedenim področjem zdravja in življenjskega sloga. Več strokovnih informacij najdete na tej strani www.zanositev.si, ki je nastala v sodelovanju s strokovnjaki s področja reprodukcije. Predlagani izdelki so izbrani na podlagi kliničnih študij. 

O uporabi oz. drugih izdelkih se posvetujte z zdravnikom ali farmacevtom.

Pregledala mag. Uršula Reš Muravec, dr. med.
Specialistka ginekologije in porodništva

Za oba

Posvetite se zdravi prehrani
• Jejte hrano, bogato z antioksidanti, ki vplivajo na kakovost semenčic in jajčec. Vključite jagodičevje, zeleno listnato zelenjavo in korenje, prav tako vključite zdrave maščobe avokada, olivnega olja in lososa. Svojo prehrano dopolnite s (pustimi) proteini in polnovrednimi žiti.
• Jejte zdravo in uravnoteženo prehrano.
Umirite se in zmanjšajte stres

• Stres vpliva na nivo hormonov, ki so potrebni za uspešno zanositev.
• O obvladovanju stresa se posvetujte z osebnim zdravnikom.

Prenehajte s kajenjem
• Če kadite, je sedaj skrajni čas, da prenehate. Kajenje škodljivo vpliva tako na jajčeca kot na semenčice, škodljivo vpliva na hormone in poškoduje DNK. Ko boste prenehali s kajenjem, se bo vaša možnost za zanositev povečala za kar 40%. Poleg vašega telesa pa vam bo na dolgi rok hvaležna tudi vaša družina.
• Po pomoč za prenehanje kajenja se obrnite na osebnega zdravnika.
Najprej se odločite, koliko otrok bi radi imeli
• Če želite imeti več kot dva otroka, je priporočljivo, da se za ta korak odločite čim prej, da vam načrte kasneje ne prepreči vpliv starosti na plodnost.
• Načrtujte svojega zadnjega otroka, ne prvega.
• Ocenite plodnost vnaprej pri ginekologu za neplodnost.
Optimizirajte svojo telesno težo
• Možnosti zanositve so večje, kadar je vaša telesna teža v mejah normalne za vašo višino.
• Izračunajte svoj indeks telesne mase (ITM) – optimalni ITM je v razponu med 19 in 25.
• O optimalni telesni teži se posvetujte z osebnim zdravnikom.
Zmanjšajte vnos kofeina in alkohola
• Kofein je droga in lahko zmanjša sposobnost vašega telesa za absorpcijo železa, ki je ključni mineral za zdravo zanositev. Priporočena dnevna količina pijač, ki vsebujejo kofein, je ena enota.
• Pitje alkohola med nosečnostjo ni priporočljivo. Študije so pokazale škodljiv vpliv alkohola, tako pred kot po zanositvi, saj lahko vpliva že na jajčeca in semenčice.
• Razmislite o brezkofeinskih nadomestkih.
• Pozanimajte se o športnih prehranskih dopolnilih (ki vsebujejo kofein).
• Ob znakih slabokrvnosti uporabite preparate z železom (npr. rastlinski Ferroverde brez dodatkov) in obiščite zdravnika.
Začnite ali vzdržujte redno in zmerno telesno vadbo
• Če do zdaj niste telovadili, poskusite z lažjimi vajami, s katerimi boste v gibanju, brez da sprožite stresno reakcijo. Primeroma joga, pilates in hitra hoja.
• Zmerne vadbe naj bo vsaj 20 minut na dan ali 2-3x po 1 uro na teden.
Bodite pozorni na okužbe sečil in spolovil
• Okužbe spolovil, posebej s klamidijo, lahko vodijo v neplodnost, zato jih je potrebno čim prej odkriti in zdraviti.Pri 70 % okuženih ni simptomov.
• Domači testi so uporabni kot prva informacija o infekciji, za diagnozo in zdravljenje se obrnite na zdravnika.
• z Geratherm testom na klamidijsko okužbo lahko ženske preverite morebitno okužbo s klamidijo.
• z Geratherm testom na okužbe sečil lahko preverite morebitne okužbe na sečilih, saj vam test v urinu izmeri prisotnost levkocitov, krvi, beljakovin in nitritov
• z Gerathem testom na vaginalne okužbe lahko ženske z vaginalnimi simptomi okužbe izmerijo pH nožnice za lažje diagnosticiranje vzroka okužbe

Zanj

Preverite, ali je kakovost vaših semenčic v mejah normalne plodnosti
• Najboljši pokazatelj moške plodnosti je število aktivno plavajočih (v smeri gibljivih) semenčic.
• Uporabite zanesljiv test, ki ga lahko opravite doma in vam lahko izmeri število v smeri gibljivih semenčic.
• Obrnete se lahko tudi na osebnega zdravnika in se naročite na laboratorijsko preiskavo (spermiogram).
• Če imate dvom v kakovost semena, pa imate zadržke do spermiograma, opravite vsaj klinično preskušeni test za domačo rabo SwimCount™ test kakovosti semena.
• Naročite se pri zdravniku za spermiogram.
Poskrbite za svoje premoženje
•Da ustvarite in ohranite zdravo seme poskrbite, da bodo vaši testisti na nižji telesni T kot je telesna.
•Nosite boksarice namesto oprijetega spodnjega perila.
• Izogibajte se daljšemu sedenju.
•Izogibajte se dolgim vročim kopelim, toplicam ali savnam.
• Ne hranite telefona v hlačnem žepu.
• Premislite ali ste v vašem delovnem okolju izpostavljeni toksičnim kemikalijam.
• Preverite vpliv vaših zdravil na plodnost.
• Previdno uporabljajte športna prehranska dopolnila, saj mnoga vsebujejo visoke odmerke testosterona. Steroidi lahko izjemno škodujejo kvaliteti vašega semena, v nekaterih primerih nepovratno.
• Pazite na pregrevanje mod.
• Pozanimajte se o sestavi športnih prehranskih dopolnil.
•Vprašajte zdravnika o vplivu zdravil na vašo zmožnost zaploditve otroka.
Po nasvetu specialista uporabljajte ustrezna dopolnila z vplivom na kakovost semena
• Uporabite dopolnilo s kliničnimi študijami na 1.089 pacientih, ki so potrdile vpliv na vse parametre spermiograma, zmanjšanje poškodbe DNK in povečanje stopnje zanositev.
• Za nastanek semenčic je potrebno okoli 90 dni, zato je za izboljšanje kakovosti semena potrebno živilo za posebne zdravstvene namene uživati vsaj 3 mesece.
• Edino registrirano živilo za posebne zdravstvene namene Profertil s 6 kliničnih študijami dokazuje vpliv nav se parametre spermiograma. Posebej učinkovit je pri varikokeli in DNK fragmentaciji.
• Posvetujte se z zdravstvenim delavcem in ne izbirajte sami, ker si lahko škodujete.
Če ste v preteklosti imeli operacijo genitalij, vnetje ali večjo poškodbo vaših testisov?
• Testirajte kakovost vašega semena
• Čim prej se naročite na spermiogram ali pa izberite klinično preskušen test SwimCount™ test kakovosti semena za domačo rabo.