ženska plodnost

skrb za plodnost

Ugodnosti za člane:

biobanka 3
PROFERTIL (1)
PROFERTIL (1)
PROFERTIL (1)
PROFERTIL (1)
PROFERTIL (1)
KAKO LAHKO SAMA VPLIVAM NA SVOJO PLODNOST

Dokazano je, da zdrav življenski slog vpliva na zdravje bodočega otroka.

Tako ženske kot moški lahko v svoje življenje uvedejo spremembe, ki dokazano povečajo možnosti za uspešno zanositev. Da bi povečali svoje možnosti za zanositev, posvetite pozornost navedenim področjem zdravja in življenjskega sloga. Več strokovnih informacij najdete na tej strani www.zanositev.si, ki je nastala v sodelovanju s strokovnjaki s področja reprodukcije. Predlagani izdelki so izbrani na podlagi kliničnih študij. 

O uporabi oz. drugih izdelkih se posvetujte z zdravnikom ali farmacevtom.

Pregledala mag. Uršula Reš Muravec, dr. med.
Specialistka ginekologije in porodništva

Za oba

Posvetite se zdravi prehrani
• Jejte hrano, bogato z antioksidanti, ki vplivajo na kakovost semenčic in jajčec. Vključite jagodičevje, zeleno listnato zelenjavo in korenje, prav tako vključite zdrave maščobe avokada, olivnega olja in lososa. Svojo prehrano dopolnite s (pustimi) proteini in polnovrednimi žiti.
• Jejte zdravo in uravnoteženo prehrano.
Umirite se in zmanjšajte stres

• Stres vpliva na nivo hormonov, ki so potrebni za uspešno zanositev.
• O obvladovanju stresa se posvetujte z osebnim zdravnikom.

Prenehajte s kajenjem
• Če kadite, je sedaj skrajni čas, da prenehate. Kajenje škodljivo vpliva tako na jajčeca kot na semenčice, škodljivo vpliva na hormone in poškoduje DNK. Ko boste prenehali s kajenjem, se bo vaša možnost za zanositev povečala za kar 40%. Poleg vašega telesa pa vam bo na dolgi rok hvaležna tudi vaša družina.
• Po pomoč za prenehanje kajenja se obrnite na osebnega zdravnika.
Najprej se odločite, koliko otrok bi radi imeli
• Če želite imeti več kot dva otroka, je priporočljivo, da se za ta korak odločite čim prej, da vam načrte kasneje ne prepreči vpliv starosti na plodnost.
• Načrtujte svojega zadnjega otroka, ne prvega.
• Ocenite plodnost vnaprej pri ginekologu za neplodnost.
Optimizirajte svojo telesno težo
• Možnosti zanositve so večje, kadar je vaša telesna teža v mejah normalne za vašo višino.
• Izračunajte svoj indeks telesne mase (ITM) – optimalni ITM je v razponu med 19 in 25.
• O optimalni telesni teži se posvetujte z osebnim zdravnikom.
Zmanjšajte vnos kofeina in alkohola
• Kofein je droga in lahko zmanjša sposobnost vašega telesa za absorpcijo železa, ki je ključni mineral za zdravo zanositev. Priporočena dnevna količina pijač, ki vsebujejo kofein, je ena enota.
• Pitje alkohola med nosečnostjo ni priporočljivo. Študije so pokazale škodljiv vpliv alkohola, tako pred kot po zanositvi, saj lahko vpliva že na jajčeca in semenčice.
• Razmislite o brezkofeinskih nadomestkih.
• Pozanimajte se o športnih prehranskih dopolnilih (ki vsebujejo kofein).
• Ob znakih slabokrvnosti uporabite preparate z železom (npr. rastlinski Ferroverde brez dodatkov) in obiščite zdravnika.
Začnite ali vzdržujte redno in zmerno telesno vadbo
• Če do zdaj niste telovadili, poskusite z lažjimi vajami, s katerimi boste v gibanju, brez da sprožite stresno reakcijo. Primeroma joga, pilates in hitra hoja.
• Zmerne vadbe naj bo vsaj 20 minut na dan ali 2-3x po 1 uro na teden.
Bodite pozorni na okužbe sečil in spolovil
• Okužbe spolovil, posebej s klamidijo, lahko vodijo v neplodnost, zato jih je potrebno čim prej odkriti in zdraviti.Pri 70 % okuženih ni simptomov.
• Domači testi so uporabni kot prva informacija o infekciji, za diagnozo in zdravljenje se obrnite na zdravnika.
• z Geratherm testom na klamidijsko okužbo lahko ženske preverite morebitno okužbo s klamidijo.
• z Geratherm testom na okužbe sečil lahko preverite morebitne okužbe na sečilih, saj vam test v urinu izmeri prisotnost levkocitov, krvi, beljakovin in nitritov
• z Gerathem testom na vaginalne okužbe lahko ženske z vaginalnimi simptomi okužbe izmerijo pH nožnice za lažje diagnosticiranje vzroka okužbe

Zanjo

Pomemben je pravi trenutek - spremljajte ovulacijo
• Z bazalnim termometrom spremljajte in si beležite bazalno telesno temperaturo, da ocenite ovulacijo.
• Bodite pozorni na znake, s katerimi vam telo sporoča, da ovulirate (prosojna, rahlo elastična sluz materničnega vratu, nelagodje v spodnjem predelu trebuha). Več o ovulaciji si preberite na povezava.
• V primeru, da imate neredno menstruacijo ali če je ta izjemno boleča, se posvetujte z ginekologom o dodatnih preiskavah.
• Uporabljajte ovulacijske teste, ki vam povedo, kdaj boste imeli ovulacijo. Urinski testi zaznajo dvig LH hormona v urinu, ovulacijski mikroskopi pa dvig estrogena v slini. Vaša 2 najbolj plodna dneva se pričneta ob pozitivnem urinskem testu in 3 dni ob pozitivnem testu sline. Test sline zazna ovulacijo dan prej.
• Spolno občujte vsaj vsak drugi dan v 3-4 dnevnem razponu okoli vašega ovulacijskega časa. Pri rednih ciklusih na 28 dni je to okoli 12-16 dni po začetku menstruacije. Semenčice preživijo v ženskih reproduktivnih organih do 2 dni, izjemoma dlje. Jajčece živi le 12-24 ur.
• Za meritve bazalne telesne temperature lahko uporabite Geratherm bazalni termometer: analogni ali digitalni
• Za napoved ovulacije lahko uporabite Geratherm Ovu control mini mikroskop za neomejeno rabo ali Geratherm Ovu urinski test
Uporabljajte lubrikant, ki ni škodljiv za semenčice
• Uporabljajte lubrikant, ki ne škoduje semenčicam in ima podoben pH kot sluz materničnega vratu med ovulacijo. Običajni lubrikanti so kisli in pobijejo semenčice ali preprečijo njihovo normalno gibanje.
• Pri 1 od 4 parov je nizek vaginalni pH eden izmed razlogov, da je poskus zanositve neuspešen.
• Če za spolni odnos potrebujete lubrikant ali pa imate v času ovulacije neugoden pH nožnice, uporabite semenčicam neškodljiv Prefert® Vaginalni Gel, ki je klinično preskušen.
Jemljite folno kislino in pazite na obolenja ščitnice
• Le 9,3 % Slovenk lahko v popolnosti presnavlja folno kislino, zato izbirajte biološko uporabne oblike folata.
• Kvalitetni prenatalni dodatki vsebujejo običajni in biološko aktivni folat, ki ga lahko za razvojnih nepravilnosti nevralne cevi otroka uporabljajo vse ženske.
• Med nosečnostjo si priskrbite tudi kvalitetne, dobro raziskane probiotike.
• Če imate obolenje ščitnice, se posvetujte z ginekologom ali tirologom o dodajanju joda.
• Posvetujte se z ginekologom ali farmacevtom in ne izbirajte sami.
• Če niste prepričani, ali spadate med 58 % slovenk s polimorfizmom na genu za encim MTHFR za izrabo folata, vprašajte ginekologa, sestro ali farmacevta za ustrezno obliko folata za vas.
• Prenatal Green vsebuje aktivni folat in folno kislino, je brez joda in brez vseh nepotrebnih dodatkov.
Imate v družini primere operacij medenice, splavov, poškodovanih jajcevodov, endometrioze, miomov ali policističnih jajčnikov?
• Obiščite ginekologa, da poizveste ali so potrebne dodatne raziskave.
• Naročite se pri vašem ginekologu za posvet.
Ne pozabite na vašo starost
• Starost ženske je izrednega pomena pri tem, koliko časa bo potrebno, da zanosi.
• Ženske v starosti pod 25 let imajo 96% možnost zanositve v prvem letu poskušanja, v primerjavi z ženskami med 30 in 34 letom, ki imajo le 70% možnost zanositve. Po 35. letu se ta možnost naravne nosečnosti bliskovito niža.
Če ste starejši od 35 let in se trudite zanositi 6 mesecev, se takoj obrnite na ginekologa.

Na ginekologa naj se obrnejo:
• Mlajši od 35 let, ki se trudijo zanositi vsaj 12 mesecev
• Stari 35 let ali več, ki se trudijo zanositi 6 mesecev

Po nasvetu specialista uporabljajte dopolnila z vplivom na plodnost
• Če imate motnje ovulacije, jemljite dopolnila z vplivom na plodnost in se čim prej obrnite na specialista.
• Uporabljajte klinično preskušena dopolnila s preskušenim pozitivnbim učinkom na kakovost zarodkov in stopnjo zanositve.
• Folikel zori nekaj mesecev, zato je priporočljivo, da jemljete dopolnila za plodnost vsaj 3 mesece.
• Edino v celoti klinično preskušeno dopolnilo, ki ni kontraindicirano niti v postopkih “umetne oploditve”, je Profertil female (brez hormonov, klinične študije na 328 pacientkah).

Pozanimajte se, koliko jajčec vam je ostalo (ovarijska rezerva)
• S preprosto krvno preiskavo (AMH) lahko izveste, koliko jajčec vam je ostalo. Preiskava vam omogoča lažje razumevanje kako plodni ste in koliko časa vam je ostalo, da lahko zanosite.
• Za nasvet obiščite ginekologa za neplodnost.